Patiëntenzorg

Online informatie over uw poli-afspraak

De papieren afsprakenbrief voor de polikliniek Huidziekten en Hartziekten vervalt

Op dit moment krijgt u alleen een papieren brief over uw polikliniekafspraak. Dat gaat veranderen. Als er een nieuwe poli-afspraak voor u is gemaakt, ontvang u een e-mail. In deze e-mail verwijzen wij u naar mijnLUMC, het patientportaal van het LUMC.

In mijnLUMC vindt u alle informatie over de polikliniekafspraak op een plek, u heeft zo altijd de meest actuele informatie bij de hand.

Let op:

Het gaat dus alleen om de afsprakenbrieven van de polikliniek Huidziekten (en Hartziekten). Andere brieven ontvangt u straks nog gewoon gewoon per post. Bij de overige poliklinieken vervalt de afsprakenbrief binnenkort ook.

Geef uw e-mailadres door 

Om ervoor te zorgen dat u voortaan een e-maiL ontvangt dat er informatie voor u klaarstaat, hebben wij uw e-mailadres nodig. Heeft u uw e-mailadres nog niet aan ons doorgegeven? U kunt dit controleren in mijnLUMC. Ga naar www.lumc.nl/mijnlumc en log in met uw DigiD. Ga vervolgens naar de knop 'Instellingen’ en klik op 'meer’. U kunt uw e-mailadres hier toevoegen of aanpassen. U kunt uw e-mailadres natuurlijk ook aan ons doorgeven bij uw volgende bezoek. 

Sneller informatie bij de hand 

We stappen over op het Online versturen van de informatie over uw afspraak om een paar redenen. Zo heeft u direct de meest actuele informatie bij de hand. U vindt alle informatie over uw afspraak op één plek. 

Natuurlijk hebben we nog een belangrijke reden om dit te doen. Dagelijks versturen wij veel brieven. Door de afsprakeninformatie Online aan te bieden, besparen we veel papier en dragen we op deze manier een steentje bij aan het milieu. 

mijnLUMC 

mijnLUMC is het Online patiëntportaal van het LUMC. In mijnLUMC vindt u alle informatie over uw behandeling in het LUMC: van een actueel overzicht van uw afspraken en brieven tot aan uitslagen en belangrijke informatie over uw persoonlijk zorgtraject. Ook kunt u met mijnLUMC herhaalrecepten aanvragen, vragenlijsten invullen en eenvoudig contact opnemen met uw zorgverlener. 

Om gebruik te maken van mijnLUMC heeft u DigiD nodig. Meer informatie hierover vindt u op www.digid.nl. 

Liever toch een brief? Wilt u toch liever papieren afsprakenbrieven blijven ontvangen? Geef dit dan aan in mijnLUMC via 'Toestemmingen’. U kunt het ook aan ons doorgeven bij uw volgende bezoek.

Wilt u meer weten over mijnLUMC of inloggen ?

Ga dan naar www.lumc.nl/mijnlumc

Veel gestelde vragen met antwoorden over het versturen van emails rondom afspraken:


Ik wil geen mail gestuurd krijgen over mijn afspraken.
Ik kan niet zien in de mail van welke afdeling de mail afkomstig is.