Nieuwe medewerkers
Deel deze pagina
Zakelijke en Persoonlijke Verzekeringskwesties
AGB-code
In het Register Algemeen Gegevensbeheer Zorgverleners (AGB) zijn de gegevens van zorgverleners in Nederland vastgelegd en gecodeerd. Werk je in de zorg? Dan heb je een AGB-code nodig voor identificatie in de verschillende (digitale) processen binnen de zorg.
Een AGB-code is een unieke code die je nodig hebt voor identificatie in de verschillende (digitale) processen binnen de zorg. Aan de code zijn je persoonlijke gegevens en bevoegdheden af te lezen. Daardoor kunnen bijvoorbeeld instellingen je gegevens opzoeken bij verwijzingen of voorgeschreven medicatie.
Wij hebben jouw AGB-code nodig om de kosten van de door jou verleende zorg bij de verzekeraar te kunnen declareren. Je leest hier meer over in het Register Algemeen Gegevensbeheer op de website AGBcode.
Voor wie is een AGB-code verplicht?
Een AGB-code is verplicht voor alle zorgverleners, waaronder medisch specialisten, fysiotherapeuten, paramedici etc. Een volledig overzicht van alle beroepsgroepen vind je op de AGB code website.
De AGB-code is niet bedoeld voor:
- AIOS
- ANIOS
- Arts-assistent
- Co-assistent
- Verpleegkundigen
- Verzorgenden.
Hoe vraag je een AGB-code aan?
Op de website AGBcode vind je het aanvraagformulier voor uw beroepsgroep. Lever het ingevulde formulier in bij je P&O-adviseur.
Waar vind je meer informatie?
- Alle informatie en nieuws over de AGB-code vind je op de website AGBcode.
- Heb je nog vragen over je AGB-code? Neem dan contact op met het Servicepunt Personeel.
Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV)
Als je (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt wordt, kun je met een inkomensdaling te maken krijgen. Dat geldt ook als je een WIA-uitkering ontvangt. Om dit risico te beperken kun je een aanvullende verzekering afsluiten bij Loyalis: de Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). Onze medewerkers krijgen korting op deze verzekering.
Als je langer dan 2 jaar ziek bent, wordt je dienstverband beëindigd. Wel heb je mogelijk recht op een WIA-uitkering en een ABP Arbeidsongeschiktheidspensioen. Ondanks deze uitkeringen zal jouw inkomen vrijwel altijd dalen. Met de AOV kun je je aanvullend verzekeren tegen dit risico. Bovendien blijf je hiermee pensioen opbouwen over het deel van je inkomen dat je verzekert.
Hoe werkt de AOV?
Je kunt kiezen uit drie verschillende dekkingen:
- inkomensverlies bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid;
- inkomensverlies bij volledige arbeidsongeschiktheid;
- inkomensverlies bij zowel gedeeltelijke als volledige arbeidsongeschiktheid.
Op de website van Loyalis lees je wat deze dekkingen inhouden en welke voorwaarden gelden. Je vindt daar ook een test waarmee je kunt bekijken wat de financiële gevolgen van arbeidsongeschiktheid voor jou kunnen zijn.
Kosten
Je betaalt zelf de premie voor de AOV. Deze premie is lager dan bij andere verzekeraars, omdat wij hier met Loyalis afspraken over hebben gemaakt. Hoe hoog de premie precies is, hangt af van de dekking die je kiest. Op de website van Loyalis kun je deze premie berekenen.
CAO UMC
UMC Zorgverzekering
Jij en je gezinsleden kunnen gebruikmaken van de UMC Zorgverzekering. Dat is een collectieve ziektekostenverzekering, die de universitaire medische centra voor alle medewerkers hebben afgesloten. De UMC Zorgverzekering biedt jou en je gezinsleden een collectiviteitskorting op de basisverzekering en de aanvullende pakketten. Op de aanvullende pakketten krijg je als medewerker nog een extra premiekorting.
Voor wie is de UMC Zorgverzekering?
Je kunt een UMC Zorgverzekering afsluiten als je:
- een arbeidsovereenkomst hebt bij het LUMC, ongeacht de omvang van uw aanstelling;
- arts-assistent in opleiding tot medisch specialist (aios) bent. Je mag jouw hele opleidingsperiode bij het LUMC gebruikmaken van de UMC Zorgverzekering, met behoud van de kortingen. Dit mag ook als je tijdens de perifere periode van de opleiding gedetacheerd bent in een algemeen ziekenhuis of daar tijdelijk in dienst treedt.
De UMC Zorgverzekering kun je ook afsluiten voor gezinsleden, zoals:
- je echtgenoot, echtgenote of geregistreerd partner;
- je levenspartner (je woont duurzaam samen en hebt samen een notariële samenlevingsovereenkomst laten opstellen);
- kinderen tot 30 jaar die bij jouw huishouding horen.
Welke premies betaal je voor de UMC Zorgverzekering?
Je betaalt een nominale premie aan UMC Zorgverzekering. Op die premie ontvang je kortingen. Een overzicht van premies en kortingen vind je in de Premietabel 2021.
Als je je aansluit bij de UMC Zorgverzekering, betaal je de eerste premie per acceptgiro. Daarna betaal je de premie zelf, of geef je het LUMC toestemming de premie in te houden op het salaris.
Hoe vraag je de UMC Zorgverzekering aan?
Aanmelden doe je zelf via de website van UMC Zorgverzekering. Hierbij heb je jouw salarisnummer en het collectiviteitsnummer van het LUMC nodig. Je kunt de zorgverzekering dus pas aanvragen nadat je je eerste salaris ontvangen hebt (het salarisnummer staat op je salarisstrook). Meer informatie over het aanvragen van de UMC Zorgverzekering vind je op het intranet. Ook bij het Servicepunt Personeel kunnen zij je hiermee helpen.
Als je wilt, kun je overstappen naar de UMC Zorgverzekering, zodra je bij het LUMC komt werken. Je hoeft dus niet te wachten tot 1 januari.
Waar moet je verder rekening mee houden?
- Met de UMC Zorgverzekering bent u ook verzekerd voor medische zorg in het buitenland. Meer informatie hierover vind je op de website van UMC Zorgverzekering.
- Wil je overstappen naar een andere zorgverzekering? Dat kan meestal alleen per 1 januari, tenzij je overstapt naar een andere collectieve zorgverzekering. Dat kan vaak wel het hele jaar door.
- Ga je uit dienst? Dan kan je gebruik blijven maken van de UMC Zorgverzekering, als je dit wilt. In sommige gevallen (pensioen, reorganisatieontslag) behoud je de collectiviteitskorting op de premie.
Meer informatie
Meer informatie over vergoedingen en de pakketten lees je op de website van UMC Zorgverzekering.
Collectieve kortingsregeling voor schadeverzekeringen
Het LUMC heeft voor haar medewerkers een collectieve kortingsregeling voor schadeverzekeringen afgesproken met Centraal Beheer Achmea. Dit aanbod van Centraal Beheer Achmea geldt voor alle medewerkers die een arbeidsovereenkomst hebben bij het LUMC. Dus ook voor vrijwilligers met contractuele werkafspraken en aios die bij ons in opleiding zijn. Vanzelfsprekend ben je niet verplicht om van het aanbod gebruik te maken.
- de scherpe prijs-kwaliteitverhouding;
- de snelle schadeafwikkeling;
- het gemakkelijk kunnen afsluiten en opzeggen van een verzekering;
- de adequate informatievoorziening.
Kosten
Waar vind je meer informatie?
-
Meer informatie over deze korting vind je op de pagina over collectiviteitskorting op de website van Centraal Beheer Achmea.
Inkomens- en pensioenaanvulling Loyalis
Als medewerker van het LUMC kun je bij Loyalis verzekeringen afsluiten of andere producten kopen voor de aanvulling van je inkomen of pensioen. Wij hebben hier met Loyalis speciale afspraken over gemaakt, waardoor je lagere premies betaalt.
Je kunt bij Loyalis terecht voor:
- een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV)
- een nabestaandenverzekering
- een lijfrenteplan
- een koopsomplan.
Deze producten sluiten goed aan bij de ABP-pensioenregeling voor LUMC-medewerkers. Om beter inzicht te krijgen in jouw financiële situatie kun je je aanmelden voor Mijn Loyalis.
Kosten
De premie of het bedrag dat je betaalt, verschilt per product. De premie voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering wordt op je salaris ingehouden. Dat levert fiscaal voordeel op. De premie voor de andere producten betaal je zelf rechtstreeks aan Loyalis.
Waar vind je meer informatie?
Meer informatie over Loyalis en haar producten vind je op Loyalis.nl.
Keuzepensioen
Als medewerker van het LUMC bouw je pensioen op bij Pensioenfonds ABP. Dit heet het ABP Keuzepensioen. Je kunt dit pensioen op elk moment laten ingaan tussen je 60e jaar en vijf jaar na het bereiken van de AOW-leeftijd. Hoe langer je doorwerkt, hoe hoger je pensioen is. Het Keuzepensioen krijg je naast je AOW en eventuele pensioenen die je bij andere werkgevers hebt opgebouwd.
Onze medewerkers gaan in principe met pensioen op de dag waarop zij de AOW-leeftijd bereiken. Wil je eerder stoppen met werken of minder uren gaan werken, dan bespreek je dit met je leidinggevende. Het Keuzepensioen bied je de mogelijkheid om het moment dat je met pensioen gaat zelf te kiezen. Op dat moment kun je zowel geheel als gedeeltelijk met pensioen gaan. Als je gedeeltelijk met pensioen gaat, dan bouw je alleen over de uren die je blijft werken nog pensioen op.
Hoeveel pensioen ontvang je?
Hoe hoog je pensioen is, hangt af van hoeveel je verdiende en hoeveel pensioen je hebt opgebouwd in de jaren dat je gewerkt hebt. Daarnaast is de hoogte afhankelijk van het moment dat je stopt met werken. Hoe langer je doorwerkt, hoe meer pensioen je krijgt. Ook kun je je pensioen in hoogte laten variëren.
Hoe kun je jouw pensioen verhogen?
Je kunt jouw Keuzepensioen verhogen door je nabestaandenpensioen eraan toe te voegen. Iedere medewerker bouwt dit nabestaandenpensioen op bij ABP. Als je wilt, kun je dit pensioen vlak voordat je de AOW-leeftijd bereikt ruilen tegen een hoger Keuzepensioen. Het gaat dan om het nabestaandenpensioen dat je hebt opgebouwd na 1 juli 1999. Ben je alleenstaand, dan voert ABP deze ruilactie automatisch voor je uit. Heb je een partner, dan beslis je samen of je van deze mogelijkheid gebruikmaakt.
Kosten
De premie voor je Keuzepensioen wordt ingehouden op je salaris. Je vindt je pensioenpremie op je salarisstrook.
Meer informatie
Meer informatie over het Keuzepensioen vind je op de website van ABP.
Vervoers- en mobiliteitsvoorzieningen
Busabonnement Arriva
Werk je minimaal 20 uur per week, en heeft je woonplaats een goede Arriva-busverbinding met het LUMC? Onze medewerkers ontvangen een aanzienlijke korting op een busabonnement van Arriva. Dit abonnement geeft je onbeperkt toegang tot alle stads- en streekbussen en luxe Qliners van Arriva in de regio Duin- en Bollenstreek, Leiden, Rijnstreek en Midden-Holland. En dit abonnement mag je ook voor recreatieve doeleinden gebruiken.
Als je een Arriva-abonnement afsluit ontvang je de Arriva Goede Zaakpas: een OV-chipkaart waar je abonnement al op staat. Op deze pas kun je ook zelf saldo zetten, waardoor je met Arriva-bussen in andere regio’s kunt reizen of met andere vervoerders (bus, metro, tram en trein) in Nederland.
Kosten
Hoeveel je precies betaalt, hangt af van je woonplaats en het aantal uur dat je per week werkt (36 of meer uur, 25-35 uur of 20-24 uur). In aanbiedingsoverzicht vind je de prijzen die je als nieuwe abonnee kunt verwachten. Maakte je in 2014 al gebruikt van het Arriva busabonnement en werk je 36 uur of meer? Dan gelden voor jou aangepaste prijzen.
Waar vindt u meer informatie?
- Wil je meer weten over het busabonnement? Je leest het in de folder van Arriva.
- Ook op de Arriva website lees je meer over het busabonnement.
Fietsenregeling en stalling voor medewerkers
Voor onze medewerkers hebben wij een speciale fietsregeling die je een fiscaal voordeel oplevert als je een nieuwe fiets of e-bike koopt. Zelfs je fietsverzekering en andere benodigdheden vallen hieronder. En als je met de fiets naar werk komt, kun je je fiets stallen in één van de (bewaakte) en overdekte fietsenstallingen.
Fietsenstalling
Bij het LUMC kun je je (brom)fiets in verschillende stallingen parkeren. Zo vind je voor het LUMC een stalling voor bezoekers, en is er onder elk van de 3 LUMC-gebouwen een fietsenstalling voor medewerkers.
Studenten kunnen alleen terecht in de stalling onder gebouw 3 (Onderwijsgebouw). Daarnaast zijn er plekken om motoren, scooters en bakfietsen te plaatsen. De stallingen voor medewerkers en studenten zijn beveiligd en alleen toegankelijk met een personeelspas. Buiten de stallingen parkeren is niet toegestaan.
Fietsenstallingen voor medewerkers
- Fietsenstalling gebouw 1 (medewerkers)
De fietsenstalling bevindt zich in de kelder op het voorplein van het LUMC. - Fietsenstalling gebouw 2 (voor medewerkers)
De fietsenstalling bevindt zich in de kelder van gebouw 2, het Onderzoeksgebouw. Hier zijn 442 fietsplaatsen beschikbaar. - Fietsenstalling gebouw 3 (voor medewerkers en studenten)
De fietsenstalling bevindt zich in de kelder van gebouw 3, het Onderwijsgebouw. Hier zijn ruim 1.500 fietsplaatsen beschikbaar.
Parkeren op je eerste werkdag
Op je eerste werkdag mag je je (brom)fiets parkeren in de bezoekersstalling voor het LUMC. Als je je personeelspas hebt, kun je je fiets in een van de beveiligde stallingen zetten.
Meer informatie
Heb je vragen over het parkeerbeleid van het LUMC? Bespreek deze dan tijdens je aanstellingsgesprek, neem contact op met Parkeerbeheer via 071 526 29 71, of loop langs bij de loge tussen de in- en uitrit van de parkeergarage.
Parkeren voor medewerkers
Als medewerker kun je tegen betaling gebruikmaken van de parkeergarage. Je betaalt dan het medewerkerstarief van € 1,50 per dag, tenzij je binnen een straal van 5 km van het LUMC woont. In dat geval parkeer je tussen 5.00 – 13.30 uur tegen het bezoekerstarief. Heb je een elektrische auto? Dan kun je die op de 12e verdieping van de parkeergarage opladen terwijl je aan het werk bent.
Tarieven
Voor medewerkers geldt in principe een parkeertarief van € 1,50 per dag. Woon je relatief dichtbij het LUMC (binnen 5 km), dan betaal je een deel van de dag het bezoekerstarief. Je P&O-adviseur kan je vertellen of je in het 5 km-gebied woont.
maandag - vrijdag 5.00 - 13.30 uur bezoekerstarief
maandag - vrijdag 13.30 - 5.00 uur Weekend-avond-nachttarief €1,50 per dag
weekend/ feestdagen hele dag Weekend-avond-nachttarief €1,50 per dag
Betalen
Je kunt de parkeergarage in- en uitrijden met je LUMC-pas. De verschuldigde parkeerkosten worden dan verrekend:
- met je salaris (blauwe pas, m.u.v. onbezoldigde en nulurenaanstelling)
- via een automatische afschrijving (machtiging, overige passen).
Parkeren op je eerste werkdag
Kom je op je eerste werkdag met de auto? Ook dan kun je in de parkeergarage terecht. Trek bij het binnenrijden een kaartje, en lever die in bij het Servicepunt Personeel als je je personeelspas gaat ophalen. Je krijgt dan een uitrijkaart waarmee je aan het einde van de dag de parkeergarage kunt verlaten.
Machtiging parkeerkosten
Heb je een groene of zwarte pas, of een blauwe pas voor je onbezoldigde of nul-urenaanstelling? Dan kan je bij het Servicepunt Personeel een machtiging invullen, waarmee wij je parkeerkosten automatisch van je rekening kunnen afschrijven.
Uitzonderingen
De begane grond van de parkeergarage is overdag gereserveerd voor bezoekers. Hierop gelden de volgende uitzonderingen:
- ontheffing op medische gronden
- invalidenkaart
- nachtdiensten
- vignet Veiligheid & Milieu.
Meer informatie
Heb je vragen over het parkeerbeleid van het LUMC? Bespreek deze dan tijdens je arbeidsvoorwaardengesprek, neem contact op met Parkeerbeheer via 071 526 2971, of loop langs bij de loge tussen de in- en uitrit van de parkeergarage.
Reiskostenregeling woon-werkverkeer
Als medewerker van het LUMC ontvang je een fiscale vergoeding voor de kosten van je woon-werkverkeer.
Je krijgt een vergoeding van € 0,19 per gereisde kilometer van -en naar het LUMC. Over deze vergoeding betaal je geen belasting. Tegelijkertijd wordt ditzelfde bedrag afgetrokken van je bruto vakantie- en/of -eindejaarsuitkering. Over dit bedrag betaal je dan geen loonheffing en dát is het belastingvoordeel. De regeling is vrijwillig en geldt voor iedere medewerker met een aanstelling. Het maakt dus niet uit hoe ver je van het LUMC woont.
Rekenvoorbeeld (fictief)
Stel, je betaalt 50% belasting. Bij je salaris ontvang je bruto € 2.000 vakantiegeld, dat is netto ongeveer € 1.000.
Je maakt gebruik van de fiscale regeling, dan heb je recht op een belastingvrije reiskostenvergoeding van € 1.000. Deze belastingvrije vergoeding ‘ruil’ je met je bruto vakantiegeld. Zo hoef je maar over € 1.000 van je bruto vakantiegeld belasting te betalen. Na aftrek van 50% belasting houd je dan € 1.500 netto vakantiegeld over. Dat is € 500 meer dan voorheen.
Wanneer kun je deelnemen aan deze reiskostenregeling?
Je kunt deelnemen aan de reiskostenregeling woon-werkverkeer in de volgende situaties:
- Je bent medewerker van het LUMC en ontvangt salaris.
- Je bent oproepkracht met een onregelmatig loon.
- Je bent (langdurig) arbeidsongeschikt en je salaris wordt door het LUMC doorbetaald.
Je kunt niet deelnemen als je:
- stagiair bent.
- een zakgeldvergoeding ontvangt.
Waar moet je verder rekening mee houden?
- Verandert je reispatroon in de loop van het jaar? Bijvoorbeeld omdat je verhuist, meer of minder dagen gaat werken? Geef deze wijziging dan zo snel mogelijk aan ons door. Zo ben je er zeker dat je de juiste vergoeding ontvangt.
- Neem je ook deel aan een andere fiscale regeling, zoals de fietsregeling? Dan gebruik je hiervoor mogelijk al een deel van je vakantie- en/of eindejaarsuitkering. Je kan dit deel dan niet meer gebruiken voor de verrekening van je reiskostenvergoeding.
- Loopt je dienstverband binnen een jaar af en verwacht je een beroep te moeten doen op een WW-uitkering? Dan kan deze regeling ervoor zorgen dat je eventuele werkeloosheidsuitkering (WW) lager uitvalt.
- Kun je je reiskosten van je inkomstenbelasting aftrekken? Vergeet dan niet deze reiskostenvergoeding bij de belastingaangifte te vermelden. Over het algemeen ligt dit bedrag hoger dan het maximaal aftrekbare bedrag. Daardoor vervalt de reisaftrek.
Heb je vragen over bovenstaande? Bespreek ze tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek met je P&O-adviseur.
Hoe meld je je aan voor de reiskostenregeling?
Wil je deelnemen aan de reiskostenregeling woon-werkverkeer? Dan moet je eenmalig een formulier invullen en inleveren. Doe je dit niet, dan ontvang je geen vergoeding voor je reiskosten. Tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek vertelt je P&O-adviseur hoe je je kan aanmelden. Vul hier het aanvraagformulier in.
Vergoeding reiskosten sollicitatie- en aanstellingsgesprek
Wil je een vergoeding ontvangen voor de reiskosten die je (binnen Nederland) voor je sollicitatie- en arbeidsvoorwaardengesprekken gemaakt hebt? Vul dan het aanvraagformulier in.
Functies en opleidingen in de directe patiëntenzorg
Ga je werken of een opleiding volgen in de directe patiëntenzorg? Dan moeten we vaststellen of er in jouw functie gezondheidsrisico’s voor je zijn. Daarvoor hebben we de volgende documenten nodig:
- een ingevulde en ondertekende Verklaring eigen gezondheid
- een kopie van je vaccinatieboekje met gegevens over hepatitis B-vaccinatie (datum en titeruitslag)
- een kopie van je vaccinatiegegevens, op te vragen via het RIVM
Mail deze documenten naar vgmgezond@lumc.nl. Van de afdeling Gezondheid ontvang je meer informatie over het vervolg van het intrede onderzoek.
Medische Keuring
Naast de Verklaring Eigen Gezondheid (VEG) is voor de volgende functies ook een medische keuring verplicht. Deze keuring is gericht op het voorkomen van infecties. Zonder afronding van het onderzoek en goedkeuring door de bedrijfsarts is een arbeidsovereenkomst niet mogelijk:
MRSA-screening: alvast zelf doen?
Heb je bij het invullen van de Verklaring Eigen Gezondheid één van de vijf vragen over MRSA met ja beantwoord? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de afdeling Gezondheid (071-5268015) voor het afnemen van MRSA screeningskweken. Doe dit uiterlijk 4 weken vòòr je eerste werkdag in het LUMC.
Je mag niet werken in de directe patiëntenzorg tot je deze test hebt ondergaan en deze een negatief resultaat heeft opgeleverd. Je kunt ervoor kiezen voor je vertrek naar Nederland zelf alvast een MRSA-screening te laten uitvoeren. Als deze negatief uitvalt en niet ouder is dan 14 dagen, mag je alvast in het LUMC aan het werk. Op de afdeling Gezondheid zullen echter opnieuw MRSA-screeningskweken worden afgenomen.
MRI-screening
Arts-assistenten
Voor de arts-assistenten (AIOS en ANIOS) geldt in het LUMC de Instructie Arts-assistenten en de regeling Supervisie Arts-assistenten. Word je als arts-assistent aangesteld? Dan word je geacht deze regelingen te kennen.
Onderzoekers in Opleiding / promovendi
Krijg je een arbeidsovereenkomst als onderzoeker in opleiding (OIO), dan is het OIO reglement van toepassing. In dit reglement zijn specifieke afspraken over je contract, opleiding en begeleiding, beoordeling, arbeidsvoorwaarden en het einde van de opleiding vastgelegd. Lees dit reglement goed door.
Neem naar het arbeidsvoorwaardengesprek je originele masterdiploma en cijferlijsten of een gewaarmerkte kopie daarvan mee. Heb je een ander diploma dan een Nederlandse universitaire Master? Dan gelden voor jou aanvullende voorwaarden. Je leest hier meer over onder Diploma’s op de pagina Voor je eerste dag.
Wetenschappelijk onderzoekers
Ga je wetenschappelijk onderzoek voor het LUMC verrichten, al dan niet aangesteld als onderzoeker? Dan geldt voor jou de informatie over Wetenschappelijke Integriteit in het LUMC.
Medewerkers met een nul-urencontract (uurloner)
Krijg je een arbeidsovereenkomst als medewerker met een nul-urencontract (uurloner)? Dan gelden voor jou ook de volgende bijzondere arbeidsvoorwaarden. Daarnaast zijn uiteraard ook de reguliere arbeidsvoorwaarden voor jou van toepassing.
Het aantal uur dat je werkt, is niet vastgelegd en kan van week tot week verschillen. Met je leidinggevende of je poolmanager spreek je af op welke dagen, perioden en tijden je inzetbaar bent. Als je leidinggevende je op deze uren oproept, dan ben je verplicht om te komen werken. Je wordt minimaal 24 uur van te voren opgeroepen. Anderzijds kan het ook voor komen dat je niet opgeroepen wordt.
Vergoeding voor onregelmatige diensten
Draai je diensten buiten de normale werktijden, dan ontvang je een onregelmatigheidstoeslag bovenop je loon. Deze toeslag bedraagt:
- 47% op maandag t/m vrijdag tussen 00.00 en 07.00 uur en na 20.00 uur;
- 47% op zaterdag tussen 00.00 en 08.00 uur en na 12.00 uur;
- 72% op zon- en feestdagen.
Pauzes niet doorbetaald
Je pauzes worden afgetrokken van je diensten. Dit gebeurt automatisch als jouw planner gebruikmaakt van roostercodes. Hierbij worden de volgende pauzes van je uren afgetrokken:
- een half uur als je 5,5 tot 9 uur hebt gewerkt;
- driekwartier als je meer dan 9 uur hebt gewerkt;
- een uur als je meer dan 11 uur hebt gewerkt.
Loon als je ziek bent
Werk je volgens een nulurencontract en word je ziek, dan heb je recht op het loon dat je gemiddeld hebt ontvangen in de 12 maanden voordat je ziek werd. Ben je nog geen 12 maanden in dienst, dan geldt het gemiddelde loon over het tijdvak dat je in dienst bent geweest. Je hebt recht op doorbetaling bij ziekte zolang je ziek bent, tot maximaal twee jaar. Ben je langer dan twee jaar ziek, dan kan je een uitkering aanvragen bij UWV.
Vakantie en vakantiegeld
Bij een nulurencontract krijg je je vakantie-uren een keer per jaar uitbetaald. Over de uren die je werkt, bouw je bovendien 8% vakantiegeld op. Dit wordt elk jaar uitbetaald bij je salaris in mei.