Goedele Kuijpers, managementassistent

Goedele werkt al sinds 1984 bij het LUMC en vaak krijgt ze de vraag: “Jeetje, zit je al zolang bij het LUMC?” Maar Goedele ziet dit anders: “Mijn werk, de inhoud, de functie, het team en de afdeling zijn in de afgelopen jaren meerdere keren veranderd. Ik heb verschillende transformaties meegemaakt en verveel me nooit.” Zo kwam Goedele in de jaren 80 binnen als secretaresse en werkte ze op een ouderwetse typemachine voor de Raad van Bestuur. Nu werkt ze als managementassistent op de afdeling HRM op haar laptop.

Als secretaresse zag Goedele niet alleen de Raad van Bestuur van dichtbij, ook werkte zij als uitzendkracht op diverse afdelingen en voor het loopbaancentrum. Toen zij 23 jaar was en binnenkwam bij het LUMC ging het werk veel langzamer. Zo werkte ze op een ouderwetse typemachine: “Later kregen we tekstverwerkers met een printer. Dit waren gigantische apparaten.” Je kunt het je haast niet voorstellen, maar toentertijd werkte Goedele in het Poortgebouw, waar de printer op een andere verdieping stond en waar gecommuniceerd werd via een intercom: “Als er grote rapporten geprint moesten worden, dan schreeuwde je door de intercom dat jij ging printen.” 

Wat Goedele leuk vond aan deze tijd was dat je meer persoonlijk contact had met je collega’s dan tegenwoordig. Vergaderstukken leverde ze persoonlijk af en afspraken inplannen ging via de telefoon of je liep even langs. “Nu gaat dit allemaal via de mail, wat betekent dat ik minder in het huis kom en minder persoonlijk contact heb met collega’s. Het werktempo is dan ook veel hoger dan vroeger.” 

Digitale tijdperk
Met de komst van het digitale tijdperk is Goedele in haar werk natuurlijk ook een stuk efficiënter en effectiever geworden. Daardoor kreeg zij meer ruimte om andere werkzaamheden, zoals het nemen van verantwoordelijkheid over Bewegen@Work, op zich te nemen: “Bewegen@Work organiseert sportlessen voor werknemers. Zo kunnen wij Yoga of Total Body Workout in onze pauze of na werktijd volgen. Ze is ook verantwoordelijk voor de ledenadministratie, onderhoudt contact met de instructeurs en deelnemers en regelt zaalgebruik en (sport)materialen: “Dit is totaal wat anders dan mijn werk als managementassistent en die afwisseling vind ik leuk.” 

Nooit meer weggegaan
Voor een groot deel is Goedele, als het ware, opgegroeid in het LUMC. Haar vader kwam weleens in het LUMC als waarnemend arts en was ook degene die destijds een sollicitatiegesprek met de directeur Van Randstad Uitzendbureau regelde voor Goedele: “Eigenlijk heb ik via mijn vader mijn eerste baan bij het LUMC gekregen. En ik ben nooit meer weggegaan.” En niet alleen Goedele van de familie Kuijpers werkt bij het LUMC, ook een aantal van haar zussen en haar dochter zijn hier werkzaam: “Ik haal iedereen hierheen. Ik ben altijd enthousiast over mijn werk. Misschien is dat wel het geheim waarmee ik ze binnenhaal: mijn enthousiasme.” 

Zo is Goedele ook positief over de personeelsverenging. “In 1987 bestond de personeelsvereniging 40 jaar. Dat jaar heb ik meegewerkt aan het organiseren van een jubileumweek met allerlei evenementen en een groot eindfeest.” Dat betekende ook dat Goedele natuurlijk lid moest worden van de personeelsvereniging. En ruim dertig jaar later is Goedele nog steeds lid en heeft zij al vele mooie herinneringen gemaakt: “Ik ben naar musicals geweest, maar heb ook verschillende reizen gemaakt naar mooie plekken, zoals Kopenhagen, Madrid en Londen. Soms mogen mijn kinderen ook mee. Mijn meest onvergetelijke ervaring is wel het parachutespringen op Texel.” 

Thuiskomen
Goedele kent de organisatie door en door en noemt het LUMC ook wel haar tweede huis: “Ook toen ik patiënt was, voelde ik me hier vertrouwd. Ik zou dan ook absoluut nergens anders behandeld willen worden.” Binnenkort viert Goedele haar 35-jarig jubileum en met haar aanpassings- en sterk sociaalvermogen zit zij overal binnen het LUMC op haar plek: “En ik ga voorlopig niet weg!”.

Word jij mijn nieuwe collega?

Bekijk onze vacatures en solliciteer naar jouw baan!