Adviseur Planning & Control

Management & bedrijfsvoering

Je functie

Wil jij als financial aan de slag bij de meest aantrekkelijke non-profit werkgever van Nederland? Weet jij cijfers om te zetten in een helder advies? En wil jij jouw analytische vaardigheden inzetten om de zorg te verbeteren? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren!

In het kort

• Je adviseert de Raad van Bestuur en afdelingen/divisies op financieel gebied
• Binnen de planning & control cyclus streef je naar integrale sturing
• De focus ligt op de begrotingscyclus en de externe verantwoording van financiering

Wat ga je doen?

Als adviseur Planning & Control binnen het directoraat Financiën adviseer je zowel de afdelingen, divisies als de Raad van Bestuur (RvB) op financieel gebied. Het is daarbij belangrijk om de organisatie te verduidelijken wie waarvoor verantwoordelijk is én in de planning & control-cyclus meer te streven naar integrale sturing. De aandachtsgebieden binnen de afdeling Planning & Control zijn de begrotingscyclus, treasury, externe verantwoording van de financiering op de drie kerntaken patiëntenzorg, onderwijs en onderzoek, analyses op het gebied van Value Based Healthcare en verbeterprocessen met betrekking tot stuurinformatie.

Wat vragen wij?

Wij zijn op zoek naar een analytische teamspeler die beschikt over universitair werk- en denkniveau. Je neemt een aantal jaar relevante werkervaring mee en kan hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden. Je weet je weg te vinden in financiële vraagstukken en kunt complexe business cases terugbrengen tot de essentie met kort en krachtig geformuleerde adviezen. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, deinst niet terug voor een grondige data-analyse en hebt een scherpe analytische blik en oog voor de context. Daarnaast heb je een feilloos gevoel voor politieke verhoudingen en belangen en weet je hierin een verbindende rol te spelen.  Je bent dan ook goed in staat om cijfers te vertalen in heldere managementinformatie. Deze managementinformatie weet je vervolgens probleemloos om te zetten naar integrale adviezen aan de RvB en divisies. Oftewel, jij bent een gedreven financial en weet de juiste belangen te behartigen!

Meer informatie

Voor deze vacature kunnen wij referenties opvragen. Een assessment behoort tot de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Collega's aan het woord

Wil je weten hoe het is om in het LUMC te werken? Lees dan hier de verhalen van onze LUMC-collega's

Je werkplek

Ondanks dat het LUMC financieel gezond is, blijft alertheid vereist gezien de vele veranderingen die op de organisatie afkomen. Bij onveranderd beleid stijgen de kosten sneller dan de baten. Daarom is het van belang te blijven streven naar efficiency zodat middelen vrijgespeeld kunnen worden ter financiering van nieuwe ontwikkelingen en innovatie. De afdeling Planning & Control is de financiële spil naar zowel de organisatie zelf (divisies en de RvB) als naar externe financiële spelers van het LUMC (bijvoorbeeld de NFU, NZA en ziekenhuizen in de regio).

Carrière in het LUMC

Het LUMC faciliteert je bij het onderhouden en ontwikkelen van je kennis en vaardigheden. Hiervoor bieden wij onder andere interne opleidingen en bijscholing aan. Maar ook persoonlijke ontwikkeling, mobiliteit en loopbaanadvies maken deel uit van deze afspraken.

Contact: Marry van der Wees, manager Planning & Control
071 526 27 39

Solliciteren