Manager Planning & Control

Management & bedrijfsvoering

Je functie

Voor het behoud van een robuuste financiële positie van het LUMC is Planning & Control van eminent belang. Iedereen voorzien van de juiste financiële middelen zodat de organisatie kwalitatieve zorg, onderzoek en onderwijs kan leveren binnen gezonde financiële kaders: dat is het motto van de directie Financiën. Als manager Planning & Control neem jij een belangrijke positie in als het gaat om de financiële bedrijfsvoering en planning- en control cyclus. Wil jij op tactisch en strategisch niveau meedenken over de financiële positie en doorontwikkeling van het LUMC? En weet jij met jouw kennis en leiderschap een duurzame verandering te bewerkstellingen?

In het kort

• Je komt te werken op de afdeling Financiën
• Je treedt op als onafhankelijke adviseur van de directeur
• Als manager stuur je je eigen team (Planning & Control) aan en ben je verantwoordelijk voor circa 12 medewerkers
• Je werkt mee aan de financiële positionering en doorontwikkeling van het LUMC
• Je hebt ervaring om vanuit een financiële stelsel een duurzame verandering te bewerkstellingen

Wat ga je doen?

Academische Centra, zoals het LUMC, worden gekenmerkt door toenemende druk op het systeem door onder meer vergrijzing, verandering van de vraag en disrupties in deze vraag. Samen met een alsmaar toenemende complexiteit zullen kosten stijgen, terwijl toename van opbrengsten niet per se gelijke pas houden. De organisatie en de bekostiging van de zorg, onderwijs en onderzoek moet anders om ook in de toekomst voldoende robuust de gevraagde bijdrage goed te kunnen leveren. Wat zijn de juiste kostprijzen, welke modellen hanteren we, hoe verantwoorden we op de juiste manier en hoe organiseren we dit het beste in huis? Kunnen we deze zaken ook anders bekijken en organiseren? Hoe gaat het in de uitvoering en is het werkbaar? Levert dit alles een bijdrage aan doelmatiger werken met minder administratieve lasten? Als manager bij de afdeling Planning & Control werk je samen aan antwoorden op deze vragen. We kijken vooruit naar de ontwikkelingen die op ons af komen en werken tegelijkertijd aan een integrale P&C-cyclus waarbij zorgcontractering, bekostiging, productieplanning, kostprijzen en budgettoekenning meer hand in hand gaan en de realisatie integraal beschouwd kan worden om kwalitatief en kwantitatief stuur- en managementinformatie te geven. Tevens ben jij als manager de onafhankelijk adviseur van de directeur. In deze rol maak je deel uit van het managementteam (MT) en denk je op tactisch en strategisch niveau mee over de positionering en doorontwikkeling van het LUMC. Actuele thema’s hierbij zijn de verdergaande digitalisering van processen, het door ontwikkelen van de governance, risk en control maar ook diversiteit.

Wat vragen wij?

Je hebt een afgeronde wo-opleiding met affiniteit met economische vraagstukken en gedegen kennis van financiën waaronder Planning & Control en Business Intelligence. Ervaring en kennis van het zorgstelsel is een pre. Bovendien heb je ervaring om vanuit een financiële stelsel een duurzame verandering te bewerkstellingen met de hierbij behorende ervaring met ERP-informatie. Als manager ben je de coördinator voor de integrale P&C-cyclus voor het gehele huis. Aandacht voor de gemeenschappelijk geüniformeerde uitvoering staat hoog op de agenda, daarom is ervaring met uitvoeringsorganisaties gewenst. Je bent stevig als het nodig is en hebt oog voor de relatie. Naast je eigen taken heeft de afdeling ook een belangrijke rol in het meedenken met andere directies en divisies. Dit vraagt om een verbindende manager die meedenkt met anderen, maar ook stevig een standpunt weet te verdedigen. Diverse onderwerpen staan regelmatig in de belangstelling. Jij bent de schakel tussen diverse partijen en de directeur Financiën. Kennis en ervaring met ingewikkelde inhoudelijke en bestuurlijk dossiers is daarom gewenst. Verder is het belangrijk dat je graag medewerkers helpt bij hun ontwikkeling. Aandacht voor werkplezier, het beheersbaar houden van werkdruk, mobiliteit en opleiding mogen niet ondersneeuwen in de waan van de dag. Inhoudelijk kennis is belangrijk, want indien gewenst spar en reflecteer je met je medewerkers. Herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan maken wij graag kennis met jou!

Meer informatie

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Ellen Paauw

Collega's aan het woord

Wil je weten hoe het is om in het LUMC te werken? Lees dan de verhalen van onze LUMC-collega's.

Je werkplek

De directie financiën telt bijna 165 betrokken professionals die zijn verdeeld over vijf verschillende afdelingen te weten Zorgverkoop, Zorgadministratie, Financiële Administratie, LURIS (kennisvalorisatie en licenties/octrooien) en Planning & Control. De medewerkers zijn hierbij werkzaam in een van de afdelingen maar werken samen binnen drie clusters, te weten  Concern Control, Business Control en Analyses & Verantwoording. Daarbij is er een samenspel met de decentrale controllers en de Treasury.  Als manager zorg je enerzijds dat de verschillende clusters in samenwerking met de decentraal controllers bijdragen aan de nodige continue verbetering en stuur je anderzijds je eigen team aan en ben je verantwoordelijk voor circa 12 medewerkers.

Carrière in het LUMC

Grensverleggend beter worden; dat is onze missie. Dit geldt niet alleen voor de zorg, maar ook voor onze medewerkers. Om te kunnen blijven leren en ontwikkelen bieden wij interne opleidingen en bijscholing aan. Daarnaast heb je recht op een eindejaarsuitkering, reiskostenvergoeding en sportbudget. Ook kun je gebruikmaken van onze aantrekkelijke fietsregeling en is het mogelijk om in je pauze heerlijk te eten in het bedrijfsrestaurant waar onze producten vers bereid worden.

Contact: Petra van de Voorde, directeur Financiën a.i.

E-mail: C.F.van_de_Voorde@lumc.nl

Solliciteren