DBC-Adviseur

Management & bedrijfsvoering

Je functie

Kun jij artsen zo overtuigend adviseren dat ze in een keer goed registreren? Ben jij geïnteresseerd in de vakgebieden ICT, planning & control, aoic en zorgverkoop en kun jij hier goed tussen schakelen? En kun jij goed omgaan met veranderingen, of liever nog: je ziet veranderingen aankomen en bereid je voor? Dan ben jij de DBC-adviseur die wij zoeken.

In het kort

• Je zorgt er samen met je collega’s voor dat de DBC-registratie van het LUMC op en top in orde is
• Je houdt actief je kennis bij, zet wet- en regelgeving om in aansprekende instructies
• je hebt interesse in aanpalende vakgebieden als zorgverkoop, aoic en planning & control
• Je controleert, signaleert en analyseert fouten in het proces en stelt samen met de betrokken specialismen verbeterplannen op 
• Je neemt deel aan organisatie brede projecten en kan hier ook trekker van zijn

Wat ga je doen?

Als DBC-adviseur ben je onderdeel van het team Zorgregistratie van de afdeling Zorgadministratie en ben je verantwoordelijk voor het proactief en professioneel informeren, adviseren en ondersteunen van medisch specialisten, andere zorgverleners en het management. Je bent op de hoogte van de laatste wet- en regelgeving op het gebied van zorgfinanciering, en neemt het voortouw in het vertalen, implementeren en controleren hiervan. Jouw analytische blik signaleert ook de uitval en registratiefouten in het proces van zorgvraag tot facturatie en vertaalt deze - samen met je collega adviseurs - in verbetervoorstellen waar het primair proces wat mee kan. Je bent daarbij verantwoordelijk voor de instructie en begeleiding van afdelingen en medisch professionals, en het gebruik van het ZIS (Hix) hierbij. Je hebt de trekkracht om bijvoorbeeld een kennisinfrastructuur in te voeren en de afdeling zelfstandig te vertegenwoordigen in organisatie brede projecten. Kennis van en ervaring met Horizontaal Toezicht is een pre. Je rapporteert aan de manager Zorgadministratie.

Wat vragen wij?

Wij zoeken een enthousiaste, energieke collega met academisch werk- en denkniveau, een relevante opleiding en/of aantoonbare kennis van zorgadministratie en ervaring in het adviseren aan (medische) professionals. Ervaring binnen de interne geneeskunde is een pre. Resultaatgerichtheid, organisatiesensitiviteit en pro-activiteit zijn belangrijke competenties, het liefst aangevuld met een open, nieuwsgierige houding, gericht op samenwerken en lol hebben in continu verbeteren.  

Meer informatie

Een assessment kan onderdeel zijn van de procedure.

Reijer Staats

Collega's aan het woord

Wil je weten hoe het is om in het LUMC te werken? Lees dan de verhalen van onze LUMC-collega's.

Je werkplek

De Zorgadministratie maakt deel uit van het directoraat Financiën en ondersteunt de organisatie met haar kennis op het gebied van DBC- en verrichtingenregistratie en facturatie. Een correcte zorgadministratie is cruciaal voor het kwalitatief en financieel presteren van de organisatie.

Carrière in het LUMC

Het LUMC faciliteert jou bij het onderhouden en ontwikkelen van je kennis en vaardigheden. Hiervoor bieden wij onder andere interne opleidingen en bijscholing aan. Maar ook persoonlijke ontwikkeling, mobiliteit en loopbaanadvies maken deel uit van deze afspraken.

Contact: Sandra Schuiten, manager Zorgadministratie
06 11 73 82 65

Solliciteren