Business Analist

Management & bedrijfsvoering

Je functie

Wil jij als financial aan de slag bij de meest aantrekkelijke non-profit-werkgever van Nederland? Geeft het je energie om data uit verschillende bronnen te analyseren? En wil jij jouw analytische vaardigheden inzetten om de zorg te verbeteren? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren!

In het kort

• Je adviseert de Raad van Bestuur op het gebied van complexe data-analyses
• Je bent goed met cijfers en ziet verbanden over verschillende onderwerpen heen
• Je weet als geen ander cijfers naar beleid te vertalen
• Je bent een ambassadeur voor het LUMC en weet hoe je met stakeholders schakelt

Wat ga je doen?

Als business analist binnen het directoraat Financiën adviseer je de Raad van Bestuur (RvB) op het gebied van interne sturing, zowel qua financiën als zorgproductie. Je analyseert data op het gebied van zorgproductie, kosten, externe financiering en samenwerkingsverbanden. Met jouw ervaring en kennis ben je in staat om zowel onze interne als externe stakeholders mee te nemen in jouw visie om datavraagstukken op te lossen.  

Wat vragen wij?

Wij zijn op zoek naar een ervaren teamspeler die beschikt over universitair werk- en denkniveau. Je neemt een aantal jaar relevante werkervaring mee en kan hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden. Je kunt complexe data-analyses terugbrengen tot de essentie met kort en krachtig geformuleerde adviezen en bent ook vaardig in de tooling van data-analyses (Excel, PowerBI, Access, SQL). Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, deinst niet terug voor een grondige data-analyse en hebt een scherpe analytische blik met oog voor de context. Daarnaast heb je een feilloos gevoel voor politieke verhoudingen en belangen en kun je het LUMC vertegenwoordigen bij externe stakeholders. Oftewel, jij bent een gedreven business analist met het hart op de juiste plek!

Meer informatie

Voor deze vacature kunnen wij referenties opvragen. Ook kan er een assessment plaatsvinden tijdens de sollicitatieprocedure.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld! 

Collega's aan het woord

Wil je weten hoe het is om in het LUMC te werken? Lees dan hier de verhalen van onze LUMC-collega's

Je werkplek

Ondanks dat het LUMC financieel gezond is, blijft alertheid vereist gezien de vele veranderingen die op de organisatie afkomen. Bij onveranderd beleid stijgen de kosten sneller dan de baten. Daarom is het van belang te blijven streven naar efficiency, zodat middelen vrijgespeeld kunnen worden ter financiering van nieuwe ontwikkelingen en innovatie. De afdeling Planning & Control is de financiële spil naar zowel de organisatie zelf (divisies en RvB) als naar externe financiële spelers van het LUMC (bijvoorbeeld de NFU, NZA en ziekenhuizen in de regio).

Carrière in het LUMC

Het LUMC faciliteert jou bij het onderhouden en ontwikkelen van je kennis en vaardigheden. Hiervoor bieden wij onder andere interne opleidingen en bijscholing aan. Maar ook persoonlijke ontwikkeling, mobiliteit en loopbaanadvies maken deel uit van deze afspraken.  

Marry van der Wees, manager, afdeling Planning & Control
071 526 27 39

Solliciteren