Bestuursadviseur Raad van Bestuur (Portefeuille Patiëntenzorg)

Management & bedrijfsvoering

Je functie

Ben je in staat om complexe dossiers in korte tijd eigen te maken? Ben je een goede sparringpartner? Voel je je thuis in een dynamisch speelveld? De Raad van Bestuur zoekt een bestuursadviseur voor de portefeuille Patiëntenzorg. Binnen deze functie sta je volop in de dagelijkse dynamiek, op een unieke plek in de organisatie!

In het kort

• Je werkt voor de Raad van Bestuur en richt je op de portefeuille Patiëntenzorg in brede zin
• Vanuit de portefeuille focus je je met name op kwaliteit en veiligheid en thema’s zoals: waardegedreven zorg, academisch portfolio en verpleegkunde  
• Je verkent organisatievraagstukken, geeft adviezen en bereidt besluitvorming voor
• Organisatie-, bestuurlijke- en persoonlijke belangen kun je uitstekend tegen elkaar afwegen

Wat ga je doen?

De portefeuille waar jij je als bestuursadviseur op richt is de patiëntenzorg in brede zin, waarbij kwaliteit en veiligheid centraal staan. Thema’s die binnen de portefeuille vallen zijn: (academische) verpleegkunde, acute zorg, zorglogistiek, capaciteitsmanagement, samenwerking in de regio en patiëntparticipatie. Als beleidsadviseur weet je ongevraagd wat er moet gebeuren en draag je bij aan integraliteit in de samenwerking met de andere bestuursadviseurs. Je bent in staat strategie te ontwikkelen. In de dagelijkse werkzaamheden verken je organisatievraagstukken, geef je adviezen en bereid je besluitvorming voor. Je maakt presentaties, kunt organisatie-, bestuurlijke- en persoonlijke belangen goed tegen elkaar afwegen en bereidt vergaderingen en bijeenkomsten voor. Je begeleidt en ondersteunt strategische projecten en coördineert bestuurlijke trajecten. Je bent inventief en biedt oplossingen voor vraagstukken met veel onzekerheden. Daarbij vind je het ook niet vervelend om de bestuurder bij praktische zaken te ondersteunen. Je bent bekend met stakeholdermanagement en relatiebeheer en je zoekt graag de buitenwereld op. Ook denk je als beleidsadviseur mee over de invulling van waarde- en datagedreven zorg binnen het LUMC. Je hebt nauw contact met de NFU en andere zorgnetwerken en vervult een rol bij de realisatie van onze strategie ‘Grensverleggend beter worden’.

Wat vragen wij?

We zoeken bovenal een sociaalvaardige, betrokken en nieuwsgierige collega. Daarbij ben je in het bezit van een afgeronde universitaire opleiding, bij voorkeur op het gebied van bestuurskunde, organisatiewetenschappen, gezondheidswetenschappen, of een aanverwante studie. Om deze functie goed uit te kunnen voeren is het belangrijk dat je meerdere jaren ervaring hebt in een vergelijkbare functie in de (semi)publieke sector, een universitaire organisatie of medisch centrum, ziekenhuis of overheidsinstelling. Verder beschik je over actuele kennis op het gebied van maatschappelijke ontwikkelingen die relevant zijn voor een Universitair Medisch Centrum. Je kunt goed overweg met de huidige digitale mogelijkheden, je werkt het best onder druk en ‘thinking on your feet’ is vanzelfsprekend. Tenslotte herken je jezelf in de volgende competenties: analytisch, innovatief, ondernemend, flexibel, sensitief, contactueel vaardig en probleemoplossend.

Meer informatie

Wil je meer weten over de strategische koers van het LUMC voor de komende jaren? Lees dan meer over ons nieuwe strategieplan ‘Grensverleggend beter worden’.

Voor deze vacature kunnen we referenties opvragen. 

Een assessment kan onderdeel uit maken van de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Strategie LUMC 2018-2023

Grensverleggend beter worden, dat is waar het LUMC voor staat! Meer weten? 

Je werkplek

De Raad van Bestuur (RvB) is het bestuursorgaan van het LUMC. Zij is verantwoordelijk voor de strategie en regelt en bestuurt de zaken die het LUMC als geheel aangaan. De taken van de RvB staan beschreven in de Wet op het Hoger Onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek, de UMC Governancecode en het Bestuursreglement LUMC.

Carrière in het LUMC

Het LUMC faciliteert bij het onderhouden en ontwikkelen van je kennis en vaardigheden. Hiervoor bieden wij onder andere interne opleidingen en bijscholing aan. Maar ook persoonlijke ontwikkeling, mobiliteit en loopbaanadvies maken deel uit van deze afspraken.  

Contact: Annette Hoeksema, directeur Bestuurlijke en Juridische Zaken
071 526 3160 

Solliciteren