Administratief Medewerker Zorg (Facturatiemedewerker)

Facilitair & ondersteunend

Je functie

In een keer goed declareren met heldere financiële afspraken vooraf en goede informatievoorziening over de declaraties. Dát draagt bij aan de klanttevredenheid en voorkomt financieel risico voor ons ziekenhuis. Wil jij hierin een belangrijke rol spelen en vind je het een uitdaging om dit zo goed mogelijk te organiseren? Dan maken wij graag kennis met je.

In het kort

• Je komt te werken in het team Zorgdeclaraties dat bestaat uit DBC- en facturatiemedewerkers
• Samen met je collega’s zorg jij ervoor dat onze declaraties op en top in orde zijn en de patiënt van de juiste informatie is voorzien
• Je fungeert als een spin in het web als het gaat om het maken van afspraken over de acceptatie van onverzekerde of buitenlandse patiënten
• Je houdt actief je kennis bij en deelt deze ook graag met je omgeving
• Je bent op de hoogte van veranderingen en ontwikkelingen binnen jouw vakgebied

Wat ga je doen?

Het resultaatgericht organiseren van de zorgregistratie en declaratie in het LUMC is een van de belangrijke verantwoordelijkheden van het directoraat Financiën. Zorgverzekeraars en ziekenhuizen maken afspraken om te komen tot steeds kortere declaratietermijnen en verantwoording via Horizontaal Toezicht. Het correct registreren en declareren van ziekenhuiszorg staat in de volle aandacht van de consument, zorgverzekeraar en toezichthouder. Als facturatiemedewerker ondersteun je het primaire zorgregistratieproces voor de facturatie van alle geleverde zorg. Dagelijks houd je je bezig met een diversiteit aan declaratievraagstukken en vragen met betrekking tot de patiënteninschrijving (het accepteren van patiënten). Je hebt veelvuldig contact met de patiënt en verzekeraar over de declaraties, handelt financiële vragen en klachten af en zoekt vooraf naar financieringsmogelijkheden bij onverzekerde en/of buitenlandse patiënten. Verder help je mee ons team naar een hoger plan te tillen door middel van het standaardiseren van werkzaamheden en het proactief signaleren van verbeteringen in zowel de informatievoorziening naar de patiënt als onze administratieve processen.

Wat vragen wij?

Wij zijn op zoek naar een gedreven collega met mbo- of hbo-werk- en denkniveau met minstens een jaar recente ervaring in een vergelijkbare functie. Het zwaartepunt van deze functie ligt op analytische en communicatieve vaardigheden. Je haalt voldoening uit het onderhouden van contacten met patiënten en zorgverzekeraar. Verder ben je handig met Excel, heeft de EI-declaratiestandaard geen geheimen voor je en beheers je de Engelse taal. Je kunt goed omgaan met deadlines, werkt graag samen in een team en beschikt over een proactieve houding.  Het is een voordeel als je ervaring hebt met HiX.

Meer informatie

Gelet op ons rooster en de huidige samenstelling van ons team is beschikbaarheid op woensdag een vereiste.

Een assessment kan onderdeel zijn van de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Collega's aan het woord

Wil je weten hoe het is om in het LUMC te werken? Lees dan de verhalen van onze LUMC-collega's.

Je werkplek

De DBC- en facturatiemedewerkers vormen samen het team Zorgdeclaraties, dat onderdeel is van afdeling Zorgadministratie. Het team heeft een rooster waarin taken als telefoon- en emaildienst onderling worden verdeeld over de week. Elke facturatiemedewerker heeft een eigen groep verzekeraars en aandachtsgebied. De facturatie vindt voor het grootste gedeelte plaats door middel van elektronische gegevensuitwisseling met verzekeraars, via EI-declaratiestandaarden (Externe Integratie), maar ook papieren facturen komen nog voor. Je werkt veel samen met de DBC-medewerkers, functioneel beheerders en afdeling Debiteuren. Het verwerken van betalingen en versturen van aanmaningen is belegd bij de afdeling debiteuren en valt niet binnen de werkzaamheden van de facturatiemedewerker.

Carrière in het LUMC

Het LUMC faciliteert jou bij het onderhouden en ontwikkelen van je kennis en vaardigheden. Hiervoor bieden wij onder andere interne opleidingen en bijscholing aan. Maar ook persoonlijke ontwikkeling, mobiliteit en loopbaanadvies maken deel uit van deze afspraken.  

Susanne Alkemade Zorgadministratie

Contact: Susanne Alkemade, hoofd Zorgdeclaraties, afdeling Zorgadministratie
071 526 16 12  

Solliciteren