Hoofd Medisch Secretariaat Oogheelkunde

Facilitair & ondersteunend

Je functie

Heb jij leidinggevende ervaring, een servicegerichte houding en affiniteit met de zorgsector? Ben jij verbindend en houd je van afwisseling? Houd jij ervan om leiding te geven aan, maar ook mee te werken met je team? Dan zijn wij op zoek naar jou!

In het kort

• Je stuurt het patiënten secretariaat van de polikliniek Oogheelkunde aan en bewaakt het HRM proces van de medewerkers (bijv. jaargesprekken, verzuimbegeleiding)
• Je bent eindverantwoordelijk voor het administratieve poliklinische proces
• Je draagt zorg voor de telefonische bereikbaarheid van de poli
• Je bent het aanspreekpunt voor vraagstukken vanuit andere afdelingen
• Je werkt, naast bovengenoemde taken, mee in het team

Wat ga je doen?

Als hoofd Medisch Secretariaat polikliniek Oogheelkunde geef je leiding aan het patiënten secretariaat en fungeer je als meewerkend ‘voorman’. Je coördineert de taken die binnen het secretariaat vallen en bent verantwoordelijk voor het afhandelen van vragen vanuit andere afdelingen bijvoorbeeld m.b.t. de facturatie en/of zorgadministratie. Ook heb je nauw contact met de andere secretariaten en werk je mee aan de procesverbetering en vernieuwingsprojecten binnen de afdeling. Tevens werk je als medisch secretaresse mee binnen het secretariaat. Zo bereid je poliklinische spreekuren voor en handel je telefoontjes van patiënten af. Je ontvangt, begeleidt en verwijst adviesvragers en patiënten. Je bent ondersteunend voor de medewerkers van de polikliniek. Verder ben je verantwoordelijk voor de medische administratie, waaronder het verwerken van patiëntgegevens en brieven in het elektronische patiëntendossier HiX.

Wat vragen wij?

Je beschikt minimaal over mbo 4 denk- en werkniveau, waarbij aanvulling hierop met een managementopleiding een pre is. Daarnaast heb je leidinggevende ervaring en goede communicatie vaardigheden. Je vindt het leuk om enerzijds een coördinerende rol op je te nemen en anderzijds mee te werken binnen het secretariaat. Bij voorkeur heb je ervaring met het werken met HiX en heb je een goed organisatorisch over zicht over logistieke processen. Verder vind je het uitvoeren van veel verschillende taken naast en door elkaar een leuke uitdaging. Jouw stressbestendigheid en flexibiliteit zet je graag in om het team zo optimaal mogelijk te laten functioneren.

Meer informatie

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.  

Collega's aan het woord

Wil je weten hoe het is om in het LUMC te werken? Lees dan de verhalen van onze LUMC-collega's.

Je werkplek

In deze functie kom je te werken op het medisch secretariaat van de polikliniek Oogheelkunde. Dit secretariaat zorgt voor de administratieve afhandeling van alle zaken rondom het bezoek van de patiënt. Een patiënt kan een afspraak hebben bij een van de 12 stafartsen en/of 20 arts-assistenten, de fotofunctieafdeling, de verpleging of op de afdeling orthoptie. Het medisch secretariaat zorgt ervoor dat het gehele administratieve proces goed verloopt. In totaal werken er acht  secretaresses en twee OK-planners. Je wordt hiërarchisch aangestuurd door de organisatorische manager van de afdeling.

Carrière in het LUMC

Grensverleggend beter worden; dat is onze missie. Dit geldt niet alleen voor de zorg, maar ook voor onze medewerkers. Om te kunnen blijven leren en ontwikkelen bieden wij interne opleidingen en bijscholing aan. Daarnaast heb je recht op een eindejaarsuitkering (8,3%), vakantiegeld, fietsregeling en sportbudget. Ook kun je gebruikmaken van onze pensioenregeling bij het ABP, waarbij het LUMC maar liefst 70% van je pensioenpremie betaalt en je netto meer salaris over houdt.

Contact: Gera van Delft, senior medisch secretaresse, polikliniek Oogheelkunde
071 526 8030
e-mail g.van_delft@lumc.nl

Solliciteren