Marketing- en Communicatieadviseur Onderwijs

Management & bedrijfsvoering

Je functie

Wij zoeken een nieuwsgierige, proactieve en creatieve marketing- en communicatieadviseur. Je werkt als klantgerichte hands-on adviseur voor onze onderwijsorganisatie. Hiervoor coördineer, adviseer en ondersteun je op jouw vakgebied onderwijsafdelingen en opleidingen: op tactisch en operationeel niveau. Je adviseert daarbij de universitaire opleidingen en je draagt ook wezenlijk bij aan het in de markt zetten van onze verpleegkundige – en medisch ondersteunende opleidingen en de bij- en nascholingen. Hou jij iedereen bij de les? Dan word jij misschien wel onze nieuwe collega!

In het kort

• Je maakt deel uit van onze communicatieafdeling, waar jij een uitvoerend adviseur bent voor onze onderwijsorganisatie
• Je prioriteit ligt bij het onder de aandacht brengen van onze opleidingen en het werven van studenten
• Als het gaat om pr- en online marketing adviseer en ondersteun je onze universitaire opleidingen alsmede de opleidingen voor verpleegkundige en medisch ondersteunende beroepen, bij- en nascholingen en het onderwijsexpertisecentrum
• Veel van je eigen adviezen voer je zelf in de praktijk uit 

Wat ga je doen?

Als marketing- en communicatieadviseur houd je je ten eerste bezig met het werven van studenten voor de verschillende universitaire opleidingen en het ondersteunen en adviseren van de opleidingen voor verpleegkundige en medisch ondersteunende beroepen, bij- en nascholingen en het onderwijsexpertisecentrum. Om met de universitaire opleidingen te beginnen: je geeft de opleidingen een internationale en professionele uitstraling door een krachtige marketing- en communicatieaanpak te ontwikkelen en aankomende studenten via de juiste middelenmix te benaderen. Belangrijke doelstellingen zijn het versterken van de online marketing om (met name bij de masteropleidingen) meer internationaal te werven. Als adviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor de opleidingen, stem je plannen af met collega’s uit onze onderwijsorganisatie en met - waar nodig - die van de Universiteit Leiden. Tot jouw taken behoren onder meer het opstellen en uitvoeren van wervings- en communicatieplannen en de jaarkalender, het (laten) ontwikkelen en inzetten van communicatiemiddelen en marketinginstrumenten en het evalueren en analyseren van de effecten van de ingezette middelen. Daarnaast zorg je voor het werven en aansturen van de studentambassadeurs bij de opleidingen en vertegenwoordig je de opleidingen in relevante overleggen en events. Als ‘linking pin’ onderhoud je de verbinding tussen de onderwijsorganisatie en het communicatieteam en zorg je voor continuïteit van de ondersteuning. Daarnaast adviseer en ondersteun je nadrukkelijk de opleidingen voor verpleegkundige en medisch ondersteunende beroepen, bij- en nascholingen en het onderwijsexpertisecentrum als het gaat om pr- en online marketing. Veel van je adviezen voer je zelf in de praktijk uit en je.schuwt uitvoerend werk dan ook niet. Denk hierbij aan het te schrijven voor posts op social media , betaalde campagnes en het opstellen van een social kalender. Uiteraard weet je hoe een CMS werkt en heb je kennis van SEO/SEA. Tot slot is het jouw taak om voor de andere onderwijsactiviteiten van het LUMC als vraagbaak je kennis en ondersteuning aan te bieden.

Wat vragen wij?

Je bent een ervaren en creatieve allround marketing- en communicatieadviseur die plezier heeft in het opstellen en ondersteunen van strategische, helder gestelde communicatiedoelen. Je hebt een afgeronde hbo-/ wo-opleiding Communicatie met als specialisme (studenten)marketing en/of communicatie (minimaal NIMA-B). Daarnaast heb je aantoonbare ervaring (minimaal vijf jaar) in het opstellen van marketing-/ communicatiejaarplannen en het evalueren daarvan, bij voorkeur in een vergelijkbare complexe, internationale onderwijsomgeving. Je zet je creativiteit in bij de ontwikkeling van communicatiemiddelen (online en offline) en denkt daarbij graag out-of-the-box. Je bent een kei in projectmatig werken, in dit geval met veel projecten én meerdere opdrachtgevers tegelijkertijd. Dat doe je natuurlijk als teamspeler, een spin in het web die collega’s projectmatig inzet en proactief klant- en resultaatgericht werkt. Je bent in staat een visie te vertalen naar tactisch en operationeel niveau en wil graag je handen uit de mouwen steken. Tenslotte kun je jezelf zowel mondeling als schriftelijk in zowel het Nederlands als Engels goed uitdrukken. Ervaring in een grote organisatie of overheidsinstelling is gewenst

Meer informatie

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Marleen van 't Oever

‘Het LUMC is een aaneenschakeling van fantastische verhalen’

Je werkplek

Het directoraat Communicatie werkt dagelijks aan verbindende online en offline communicatie met de diverse stakeholders van het LUMC in een continu veranderende omgeving. Enerzijds adviseren we de Raad van Bestuur en het management van de organisatie over reputatie-, stakeholder- en issuemanagement, en strategisch marketing- en communicatiebeleid; anderzijds ondersteunen we afdelingen en collega-directoraten bij interne- en externe veranderkundige communicatievraagstukken. Zo helpen we afdelingen bij het positioneren van hun zorgaanbod, bij het binnenhalen van de juiste (bio)medische en verpleegkundige studenten en bij het vertalen van onze wetenschappelijke resultaten voor het grote publiek. Ook het beheer van de kunstcollectie valt onder het directoraat, evenals de coördinatie van de fondsenwerving. We werken, gedreven door nieuwsgierigheid, vanuit de visie dat gerichte, transparante en tijdige communicatie bijdraagt aan de verbetering van de gezondheidzorg en de gezondheid van mensen. Als marketing- en communicatieadviseur onderwijs worden je taken verdeeld tussen jou en de andere onderwijscommunicatieadviseur. Jullie zijn tevens elkaars achterwacht. Je overlegt vakinhoudelijk met je communicatiecollega’s binnen het corporate communicatieteam. De inhoudelijke afstemming vindt plaats met zowel de collega’s van directoraat Onderwijs en Opleidingen als met de opleidingsdirecteuren/hoofden van afdelingen. Ook werk je nauw samen met het marketingcommunicatieteam van de Universiteit Leiden. Je rapporteert aan het hoofd Advies en Media van het LUMC.

Carrière in het LUMC

Het LUMC faciliteert jou bij het onderhouden en ontwikkelen van je kennis en vaardigheden. Hiervoor bieden wij onder andere interne opleidingen en bijscholing aan. Maar ook persoonlijke ontwikkeling, mobiliteit en loopbaanadvies maken deel uit van deze afspraken.  

Niels Pols - Communicatie

Contact: Niels Pols, hoofd Advies- en Mediateam, directoraat Communicatie  
071 526 8005

Solliciteren