Manager Bedrijfsvoering

Management & bedrijfsvoering

Je functie

Het bestuur van divisie 3 is op zoek naar een manager Bedrijfsvoering die lid wordt van het divisiebestuur. Zoek je een uitdagende leidinggevende rol in een complexe organisatie, waarbij je actief betrokken bent bij beleidsvraagstukken en je rapporteert aan de Raad van Bestuur? Dan is dit de rol voor jou.

In het kort

• Het LUMC bestaat uit vier divisies en jij wordt lid van het bestuur van divisie 3
• Je geeft hier leiding aan het Bureau Bedrijfsvoering
• De afdeling bestaat uit circa 20 medewerkers en is de stafafdeling van circa 1.400 medewerkers
• Je draagt bij aan LUMC-breed beleid en schakelt met de Raad van Bestuur
• Je stuurt op samenwerking, zowel in- als extern

Wat ga je doen?

Het divisiebestuur is integraal decentraal verantwoordelijk voor een 1ste geldstroombudget van € 121 miljoen, 2-4de geldstroombaten van circa € 14,5 miljoen en circa 1450 fulltime medewerkers. Tot de portefeuille van jou als manager Bedrijfsvoering behoren: Financiën (waaronder Planning & Control), HRM, ICT, Onderdeelcommissie divisie 3 van de Ondernemingsraad, Facilitaire zaken, Bouwzaken, Juridische zaken, productie- en capaciteitsplanning en de samenwerking in de regio. Tevens werk je mee aan grote afdelings- en/of divisie overstijgende innovatieve projecten op het gebied van bedrijfsprocessen, verbouwingen en onder andere aanbestedingen. Hierbij word je ondersteund door het bedrijfsbureau dat onder jouw directe aansturing staat.

Wat vragen wij?

Je beschikt over academisch werk- en denkniveau. Je hebt bij voorkeur een bedrijfskundige of bedrijfseconomische studie afgerond, waarna je leidinggevende en bestuurlijke ervaring hebt opgedaan in een organisatie van vergelijkbare complexiteit en diversiteit. Je beschikt over uitstekende contactuele vaardigheden en goede uitdrukkingsvaardigheden. Je hebt een actieve werkhouding, oog voor de bijzondere context van onze professionele organisatie en aantoonbaar affiniteit met gezondheidszorg, onderwijs en onderzoek.

Meer informatie

Voor deze vacature kunnen we referenties opvragen. 

De sollicitatieprocedure bestaat uit een selectieronde, waarna er advies wordt gevraagd aan de Onderdeelcommissie van divisie 3 en de Raad van Bestuur.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Strategie LUMC 2018-2023

Grensverleggend beter worden, dat is waar het LUMC voor staat! Meer weten? 

Je werkplek

Het Bureau Bedrijfsvoering, waar je leiding aan geeft, bestaat uit circa 20 medewerkers, onderverdeeld in de secties Personeel & Organisatie, Planning & Control, Facilitaire zaken, Informatie & Automatisering, en Kwaliteit. De divisie (3) waar jij voor werkt bestaat uit de afdelingen Volwassenenpsychiatrie, Kinder- en Jeugd Psychiatrie, Keel-, Neus- en Oorheelkunde, Oogheelkunde, Neurologie, Neurochirurgie, Huidziekten, Willem-Alexander Kinderziekenhuis, Obstetrie & Gynaecologie, Public Health en Eerstelijns geneeskunde, (PHEG), Ethiek en Recht van de Gezondheidszorg, verpleegafdeling Perinatologie (Geboortehuis Leiden en NICU), verpleegafdeling Neurologie, Neurochirurgie en Psychiatrie, verpleegafdeling Kindergeneeskunde, verpleegafdeling Dagbehandeling en Kortverblijf en verpleegafdeling KNO, Oogheelkunde, Huidziekten en Gynaecologie. In onze divisie is het strategische LUMC-speerpunt Population Health belegd. Tevens voeren wij de financiële administratie van de LUMC-Campus Den Haag uit. En momenteel wordt de stichting Curium-LUMC, Academisch Centrum voor Kinder- en Jeugdpsychiatrie geïntegreerd in divisie 3.  

Carrière in het LUMC

Het LUMC faciliteert jou bij het onderhouden en ontwikkelen van je kennis en vaardigheden. Hiervoor bieden wij onder andere interne opleidingen en bijscholing aan. Maar ook persoonlijke ontwikkeling, mobiliteit en loopbaanadvies maken deel uit van deze afspraken. Om jouw leiderschap verder te versterken en te ontwikkelen bieden wij verschillende leiderschapsprogramma’s aan.

Contact: Bert van Hemert, divisievoorzitter divisie 3
071 526 3448

Solliciteren