Kwaliteitsadviseur Kwaliteit en Patiëntveiligheid

Facilitair & ondersteunend

Je functie

Wil jij een centrale rol spelen in het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit op het Operatie Kamer (OK)-centrum van het LUMC? Ben jij de adviseur die collega’s, systemen en beleid op elkaar weet af te stemmen? Dan ben jij de kwaliteitsadviseur die we zoeken!

In het kort

• Je bent mede verantwoordelijk voor het opzetten, implementeren, onderhouden en beheren van het kwaliteitssysteem.
• Je ondersteunt en coördineert afdelingsoverstijgende projecten
• Je verricht en coördineert in- en externe audits.
• Je werkt mee aan het verbeteren, beheren en up to date houden van de protocollen binnen het OK-complex  
• Je past de LEAN-principes toe en draagt deze over
• Je schakelt met stakeholders en signaleert verbeter- en knelpunten die je hebt geconstateerd
• Je informeert, instrueert en adviseert het management omtrent Kwaliteit, voorraadbeheer en veiligheid binnen het Operatie Kamer (OK)-complex en de Centrale Sterilisatie Dienst (CSD).
• Je hebt kennis van MS office (Excel, PowerPoint, Visio, Word en Access)

Wat ga je doen?

Als kwaliteitsadviseur binnen het Directoraat Kwaliteit en Patiëntveiligheid (DKP) ben je het eerste aanspreekpunt voor het management van het OK-centrum. Binnen het OK-centrum werken we met elkaar aan een cultuur van continu verbeteren. Jouw kennis en ervaring op het gebied van LEAN en projectmanagement kunnen we goed gebruiken. Ook zorg je voor de aanlevering van relevante management informatie en je bereidt inhoudelijk (werk)overleggen en projectgroepen voor. Het maken van beleidsvoorstellen en helpen bij de implementatie daarvan behoren tot je takenpakket. Je bent op de hoogte van relevante wet- en regelgeving en communiceert deze met je collega’s. Verder ben je betrokken bij (interne) audits en organiseert de opvolging van de verbeteracties die daaruit voortkomen. Het is van belang dat je signaleert welke (logistieke en zorg) processen binnen het OK-centrum verbeterd kunnen worden en dat je initiatief neemt in het doorvoeren van deze verbeteringen. Vanwege het multidisciplinaire karakter van het OK-centrum is het van belang dat je makkelijk kunt samenwerken met verschillende functionarissen van binnen en buiten het LUMC. Daarnaast zorg je ervoor dat je de juiste stakeholders betrekt bij je werkzaamheden.

Wat vragen wij?

De Kwaliteitsadviseur die wij zoeken heeft minimaal hbo werk- en denk niveau. Ook heb je kennis van de wet- en regelgeving, denk hierbij aan ISO normen & Q-mentum. Idealiter ben je bekend met zorg en- dienstverleningsprocessen en kwaliteitsmanagement in de zorg en zijn het operationele en tactische beleid van het LUMC voor jou niet onbekend. Verder ga je nauwkeurig te werk en zorg je voor het verkrijgen, analyseren, rapporteren en presenteren van feiten. Het voorraadbeheer, logistiek, statistiek en data-analyse zijn onderwerpen die jou interesseren. Ook maken jouw affiniteit met de LEAN-filosofie en kennis van administratieve en organisatorische procedures je enthousiast om aan de slag te gaan. Tot slot ben je vooral enthousiaste, betrokken en communicatief vaardig.

Meer informatie

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Stina Duyverman - Slagter

Stina Duyverman - Slagter

“Met elkaar altijd zoeken: ‘hoe kan het beter?’”

Je werkplek

Het DKP ondersteunt bij het realiseren van de kwaliteitsdoelen: veiligheid, patiëntgerichtheid, effectiviteit, tijdigheid, efficiëntie en beschikbaarheid. De afdeling heeft niet alleen de kwaliteit van zorg onder haar hoede, maar ook de kwaliteit van onderzoek valt nu onder de hoede van DKP. De kwaliteitsadviseur voor het OK Centrum is hiërarchisch onderdeel van DKP en werkt functioneel voor het OK-centrum  & de Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA).

Carrière in het LUMC

Grensverleggend beter worden; dat is onze missie. Dit geldt niet alleen voor de zorg, maar ook voor onze medewerkers. Om te kunnen blijven leren en ontwikkelen bieden wij interne opleidingen en bijscholing aan. Daarnaast heb je recht op een eindejaarsuitkering (8,3%), vakantiegeld, fietsregeling en sportbudget. Ook kun je gebruikmaken van onze pensioenregeling bij het ABP, waarbij het LUMC maar liefst 70% van je pensioenpremie betaalt en je netto meer salaris over houdt.

Contact: Petra van der Raad, projectmanager, DKP
06 53 73 62 53
e-mail p.j.m.van_der_raad@lumc.nl

Solliciteren