Cliëntenpanel Transplantatie Centrum
Het Cliëntenpanel bestaat uit
In het Cliëntenpanel zitten de patiënten uit de volgende transplantatiegroepen:
- Niertransplantatiepatiënt
- Levertransplantatiepatiënt
- (Nier) Pancreastransplantatiepatiënt
- Eilandjestransplantatiepatiënt
- Nierdonor
Het Cliëntenpanel
Over Cliëntenpanel
Wat doet het Cliëntenpanel?
Het Cliëntenpanel en het Management Team (MT) van het Transplantatie Centrum komen meerdere keren per jaar bij elkaar om zaken te bespreken met betrekking tot Onderzoek, Onderwijs, Innovatie en Kwaliteit van Zorg.
- Het beoordelen van aanvragen voor onderzoek
- Organiseren van Leiden Transplant Talks webinars
- Voorstellen inbrengen over de kwaliteit van zorg die het Transplantatie Centrum aanbiedt
- Vertegenwoordigt de belangen van de patiënten van het Transplantatie Centrum en brengt vraagstukken in die spelen bij de patiënten
Waar wilt u dat het Cliëntenpanel haar aandacht op richt?
Heeft u ideeën om de kwaliteit van zorg te verbeteren, ziet u verbeter potentieel in onze processen, werkwijze op de polikliniek of op de verpleegafdeling? Of valt u iets op?
De ingediende punten worden door het Cliëntenpanel een aantal keer per jaar beoordeeld en op de agenda van het overleg met het MT gezet om te bespreken, we behandelen deze niet als klachten maar als aandachts- of verbeterpunten.
In de PatiëntErvaringsMonitor en de BeterMeter vragen we u naar uw ervaringen in de zorg, de uitkomsten hiervan worden met de panelleden gedeeld.
Resultaten 2023
Het Cliëntenpanel heeft in 2023 meegewerkt aan verschillende projecten:
- Het jaarrecept via de poli-apotheek voor transplantatiepatiënten
- Testen nieuwe versie mijnLUMC voor livegang
- Dried Blood Spot (DBS)
- Verbeteren communicatie naar patiënt via mijnLUMC laboratorium uitslagen
- Aanpassen patiënten informatiefolder
- Aanpassen laboratorium formulier
- Nieuwe instructiefilm voor thuisafname
Klacht indienen
Wat kan ik doen als ik een klacht heb of een persoonlijk probleem m.b.t. mijn behandeling?
Als u een klacht wilt indienen, verwijzen we u naar klacht indienen LUMC, via deze route zal uw klacht worden afgehandeld.
Voor persoonlijke problemen m.b.t. uw behandeling willen we u verwijzen naar de polikliniek waar u onder behandeling bent of maak gebruik van het e-consult in mijnLUMC.