(Senior) Communicatieadviseur

Management & bedrijfsvoering

Je functie

Ben jij een ervaren communicatieadviseur op in- en externe communicatietrajecten? Kun je snel uit de voeten met complexe materie en je collega’s van helder en werkbaar advies voorzien? Schakel je gemakkelijk tussen communicatiestrategie en uitvoering? Dan ben jij wellicht de collega die we zoeken.

In het kort

• Je richt je op vraagstukken omtrent interne- en patiëntcommunicatie
• Je adviseert medewerkers over communicatiestrategieën, -trajecten en -plannen
• Ook coördineer je de inzet van diverse communicatiemiddelen en -kanalen
• Je schakelt nauw met je collega’s van communicatie over alle communicatie-gerelateerde kwesties

Wat ga je doen?

Samen met je collega-adviseurs ben je het aanspreekpunt voor de organisatie voor communicatie. die medewerkers adviseert, begeleidt en helpt bij vraagstukken en thema’s op het gebied van interne communicatie en patiëntcommunicatie, maar ook externe trajecten kunnen onderdeel zijn van je werkpakket. Je helpt medewerkers bij de in te zetten communicatieaanpak en uitvoering daarvan. Voor andere communicatietrajecten schrijf je communicatieplannen en voer je deze (gedeeltelijk) zelf uit. Je coördineert de ontwikkeling, opzet en inhoud van communicatiemiddelen en zet hiervoor de juiste kanalen in. Ook schakel je met je communicatiecollega’s over nieuwsberichten, teksten en andere communicatie-uitingen voor online en offline communicatiemiddelen

Wat vragen wij?

Je hebt een wo-opleiding Communicatie afgerond. Je hebt meerdere jaren ervaring in een communicatieadviesfunctie, bij voorkeur gericht op communicatie in de gezondheidszorg. Ook heb je ervaring met projectmatig werken. Je weet als spin in het web de verschillende communicatiekanalen zo goed mogelijk in te zetten om tot een effectief resultaat te komen. Je bent creatief en nieuwsgierig, je hebt een vlotte pen en je adviesvaardigheden zijn sterk ontwikkeld. Daarnaast heb je goed gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen. Je weet verschillende initiatieven en projecten goed met elkaar te verbinden en verliest het totaalplaatje niet uit het oog. Je bent een volwaardig gesprekspartner voor managers en academische zorg-, onderwijs- en onderzoeksprofessionals. Tot slot ben je een verbindende teamspeler die in staat is om te overtuigen en heb je zin om in een dynamische omgeving aan de slag te gaan. Beschrijven we jou? Dan zien we je sollicitatie graag tegemoet!

Meer informatie

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Collega's aan het woord

Wil je weten hoe het is om in het LUMC te werken? Lees dan de verhalen van onze LUMC-collega's.

Je werkplek

Je werkplek is het directoraat (afdeling) Communicatie dat valt onder de Raad van Bestuur. Je werkt nauw samen met een multidisciplinair team van collega’s van de afdeling communicatie bestaande uit web- wetenschaps- en social media redacteuren, en interne en externe communicatieadviseurs/woordvoerders. Dagelijks werken we aan verbindende online en offline communicatie met de diverse stakeholders van het LUMC in een continu veranderende omgeving. We adviseren de raad van bestuur en het management van de organisatie over reputatie-, stakeholder- en issuemanagement, en strategisch marketing- en communicatiebeleid. Daarnaast ondersteunen we afdelingen en collega-directoraten bij interne en externe communicatievraagstukken. We werken vanuit de visie dat gerichte, transparante en tijdige communicatie bijdraagt aan de verbetering van de gezondheidzorg en de gezondheid van mensen.

Carrière in het LUMC

Het LUMC faciliteert jou bij het onderhouden en ontwikkelen van je kennis en vaardigheden. Hiervoor bieden wij onder andere interne opleidingen en bijscholing aan. Maar ook persoonlijke ontwikkeling, mobiliteit en loopbaanadvies maken deel uit van deze afspraken.

Contact: Linda Vink-Dalmeijer, communicatieadviseur/manager a.i., afdeling communicatie
071-5264081
l.d.vink@lumc.nl

Solliciteren