IT Change- en Releasemanager

Facilitair & ondersteunend

Je functie

Wil jij werken op een door innovatie gedreven IT-afdeling? En vanuit jouw expertise het verschil maken in onze zorg? Dat kan! De afdeling Informatie Technologie & Digitale Innovatie (IT&DI) zoekt een Change- en Releasemanager. Kom jij ons team versterken?

In het kort

• Je coördineert dagelijkse, maandelijkse en andere grote releases
• Je bewaakt de algehele planning van releases en signaleert mogelijke conflicten
• Je fungeert als voorzitter van de Change Advisory Board (CAB)
• Je zorgt voor effectieve communicatie met diverse betrokken partijen over Change- & Releaseactiviteiten en de voortgang hiervan
• Je zorgt voor continue verbeteringen door middel van voortdurende evaluaties van het proces, in samenwerking met de teams. Je identificeert mogelijke verbeteringen en implementeert deze.

Wat ga je doen?

Je bent als Change- en Releasemanager verantwoordelijk voor het implementeren en onderhouden van effectieve, efficiënte en betrouwbare Change- en releasemanagement processen. Je beoordeelt draaiboeken en implementatieplannen op volledigheid en nauwkeurigheid. Je bewaakt de algehele planning van releases en signaleert mogelijke conflicten. De releasekalender en de communicatie daarover valt dan ook onder jouw takenpakket. Daarnaast zorg je voor effectieve communicatie met diverse betrokken partijen over Change- & Releaseactiviteiten en de voortgang hiervan. Jij bent de voorzitter van de CAB en verantwoordelijk voor de continue verbeteringen. Dit bewerkstellig je door middel van voortdurende evaluaties van het proces, in samenwerking met de teams.

Wat vragen wij?

Je bent een gemotiveerde en enthousiaste kandidaat met minimaal hbo-werk- en denkniveau. Uiteraard heb je affiniteit met de zorg en richt je je graag op innovatie en ontwikkeling op het gebied van IT. Je hebt een open en oprechte houding en staat klaar voor je collega’s. Ook vinden we het belangrijk dat je proactief te werk gaat, durft te communiceren en je verantwoordelijkheid neemt. Je hebt een mens- en klantgericht houding, stelt je flexibel op en je gaat stressbestendig en pragmatisch te werk.

Meer informatie

Voor deze vacature kunnen referenties worden opgevraagd.

Meer informatie over de afdeling lees je hier en onze IT&DI-film bekijk je hier!

De functie wordt in principe ingevuld tijdens kantooruren, maar je draait ook mee in een poule om roulerende bereikbaarheidsdiensten in te vullen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Chris Comenencia

Collega's aan het woord

Wil je weten hoe het is om in het LUMC te werken? Lees dan de verhalen van onze LUMC-collega's.

Je werkplek

De afdeling Informatie Technologie & Digitale Innovatie (IT&DI) van het LUMC realiseert de link tussen de IT en de zorg. Wij staan in het hart van de organisatie en maken het leveren van topreferente zorg, internationaal onderzoek en academisch onderwijs mogelijk. Hierbij staan innovatie, het werken met de nieuwste technologie en kennisontwikkeling voorop. Wij bieden je een uitdagende en op vernieuwing gerichte werkomgeving met tal van persoonlijke ontwikkelmogelijkheden. De sfeer is ontspannen en collegiaal, er is ruimte voor humor, persoonlijke aandacht en tegelijkertijd wordt er hard gewerkt. Het gehele team van IT&DI is enthousiast en gemotiveerd en zit vol ambitie, maar waar ter ontspanning op zijn tijd ook ruimte is voor een feestje van onze eigen feestcommissie of een potje darten met je collega’s ter ontspanning. Jij werkt voornamelijk vanuit de afdeling IT- diensten maar in jouw rol als change- en releasemanager werk je samen met vrijwel alle teams binnen IT&DI om de processen te stroomlijnen en zoveel mogelijk op elkaar aan te laten sluiten.

Carrière in het LUMC

Grensverleggend beter worden; dat is onze missie. Dit geldt niet alleen voor de zorg, maar ook voor onze medewerkers. Om te kunnen blijven leren en ontwikkelen bieden wij interne opleidingen en bijscholing aan. Daarnaast heb je recht op een eindejaarsuitkering (8,3%), vakantiegeld, fietsregeling en sportbudget. Ook kun je gebruikmaken van onze pensioenregeling bij het ABP, waarbij het LUMC maar liefst 70% van je pensioenpremie betaalt en je netto meer salaris over houdt.

Contact: Marloes de Boer, hoofd Servicedesk IT, afdeling IT&DI

e-mail: M.de_boer1@lumc.nl

Solliciteren