Business Controller

Management & bedrijfsvoering

Je functie

Ben jij analytisch ijzersterk en weet jij cijfers om te zetten in een helder advies? Wil je naast je passie voor finance ook maatschappelijk iets bijdragen? Krijg je energie van een organisatie in beweging en ga je een uitdaging niet uit de weg? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren.

In het kort

• Je ben de financieel adviseur voor de afdelingshoofden.
• Je vertaalt cijfers in heldere managementinformatie en zet dit om in integrale adviezen
• Je voert bedrijfseconomische analyses uit waarbij je financiële kansen en besparingsmogelijkheden signaleert.

Wat ga je doen?

Als business controller ondersteun je een aantal van onze afdelingen op financieel gebied. Daarnaast ben je een gewaardeerde en vertrouwde gesprekspartner op het gebied van bedrijfsvoering. Je voert bedrijfseconomische analyses uit waarbij je financiële kansen en besparingsmogelijkheden signaleert. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het opstellen van managementrapportages, het analyseren van financiële- en bedrijfsprocessen, het opstellen van (meerjaren) begrotingen en prognoses en het geven van (on)gevraagde (financiële) adviezen ter verbetering van de bedrijfsvoering. Je draagt bij aan het onderhouden en het verbeteren van integrale managementinformatie en de administratieve organisatie. Daarnaast adviseer je op ad-hoc basis over divisie- of LUMC brede (financiële) vraagstukken zoals bijvoorbeeld interne verrekenprijzen of business cases. Deze functie biedt ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden voor iemand in de beginfase van zijn/haar carrière als business controller.

Wat vragen wij?

Je hebt een academische- of hbo-achtergrond op het gebied van bedrijfseconomie of een soortgelijke achtergrond. Bij voorkeur heb je minimaal twee jaar werkervaring in het vakgebied, zo mogelijk binnen een instelling voor gezondheidszorg. Je bent een enthousiaste en betrokken teamspeler met een flexibele en proactieve instelling. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden en een scherpe analytische blik waarbij je de context niet uit het oog verliest. Je analyseert adequaat en bent in staat cijfers te vertalen in heldere managementinformatie en kunt dit vertalen naar integrale adviezen aan bestuur en afdelingen. Verder kun je uitstekend overweg met Microsoft Excel en bij voorkeur ook met Microsoft Access.

Meer informatie

Je werkt in een dienstverband van 32 tot 36 uur per week. Ben je een nieuwe medewerker, dan krijg je in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor één jaar, met uitzicht op een vast contract. Afhankelijk van je achtergrond word je in schaal 10 ingeschaald. Dit bedraagt maximaal € 4.800 ,- (schaal 10, CAO UMC).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Eoin Hennekam, webredacteur

Collega's aan het woord

Wil je weten hoe het is om in het LUMC te werken? Lees dan hier de verhalen van onze LUMC-collega's

Je werkplek

Je gaat deel uitmaken van het Business Control team onder het directoraat Financien. Dit team bestaat uit een hoofd en circa zes business controllers. Het team kenmerkt zich door een plezierige en open werksfeer waar volop ruimte is om van elkaar te leren. Vanuit een professionele, maar ook pragmatische blik, wordt steeds de juiste aansluiting gezocht met de business. Het team Business Control werkt voor verschillende divisies, welke zich kenmerken door een grote diversiteit aan afdelingen die actief zijn op het gebied van patiëntenzorg, onderzoek en onderwijs of hier ondersteunend aan zijn. Als Business Controller ondersteun en adviseer je het management op afdelings- en divisieniveau op het gebied van planning en control en werkt nauw samen met de zorgadministratie, het projectenbureau en personeel & organisatie.  

Carrière in het LUMC

Grensverleggend beter worden; dat is onze missie. Dit geldt niet alleen voor de zorg, maar ook voor onze medewerkers. Om te kunnen blijven leren en ontwikkelen bieden wij interne opleidingen en bijscholing aan. Daarnaast heb je recht op een eindejaarsuitkering (8,3%), vakantiegeld, fietsregeling en sportbudget. Ook kun je gebruikmaken van onze pensioenregeling bij het ABP, waarbij het LUMC maar liefst 70% van je pensioenpremie betaalt en je netto meer salaris over houdt.

Contact: Marleen Thomassen, hoofd business control
071 526 95 35
E-mail m.thomassen@lumc.nl

Solliciteren