LUMC publiceert jaarverslag en jaarrekening 2022

31 mei 2023
leestijd
Het LUMC laat in 2022 een resultaat conform begroting zien. Het genormaliseerd resultaat over 2022 is met 0,5% van de totale opbrengsten licht positief. De door het LUMC ingezette koers om te bezuinigen werpt haar vruchten af en is de basis voor een financieel gezonde toekomst.

Frida van den Maagdenberg, Raad van Bestuur: “We zijn op stoom met onze bezuinigingsopdracht. Dat is mooi, maar we zien ook nog uitdagingen voor de komende jaren zoals de loon- en prijsstijgingen. Daarom moeten we ons rendement opbouwen naar 1,5% in 2027.  Daarnaast zoeken we naar financiële ruimte voor investeringen in innovaties en zetten we stevig in op het boeien, binden en behouden van onze medewerkers. Ik heb er alle vertrouwen in dat we onze doelstellingen kunnen halen, als we op deze voet verder gaan. Ondanks de krapte op de arbeidsmarkt en een hoog ziekteverzuim, kunnen we alle patiënten helpen die onze zorg nodig hebben. We leiden veel studenten op in een breed palet aan opleidingen  en hebben een prachtige output in onderzoek. Dat is echt een compliment aan alle medewerkers van het LUMC!”

Bekijk hier het jaarverslag en de jaarrekening 2022