Value Based Healthcare

In 2016 is de term Value Based Healthcare in het LUMC geïntroduceerd omdat dit goed aansloot op onze strategie van merkbare meerwaarde. Bij Value Based Healthcare gaat het erom dat je aandacht hebt voor de individuele patiënt, met hem of haar het gesprek aangaat, en bijdraagt aan zijn gezondheid én welzijn. De kosten voor de maatschappij en dus een efficiënte werkwijze zijn daarbij ook belangrijk. Want zorg gaat primair om de patiënt, maar goede zorg is alleen toekomstbestendig als dit ook betaalbaar blijft. Value Based Healthcare brengt de zorg terug bij de basis.

Onderzoek en het onderwijs zijn hierbij essentieel: als optimaal opgeleide medewerkers innovaties uit onderzoek ‘aan het bed’ brengen, dan profiteert de zorg maximaal van onze kennis-innovatie-opleidingsketen. Door gezamenlijk te focussen op de gezondheid en het welzijn van de patiënt, maken we niet alleen de zorg beter, maar ook de organisatie.

Dit jaarverslag beschrijft de ambities, activiteiten en resultaten van het LUMC in 2016. U leest ook over onze medische vernieuwingen die we realiseerden. Graag nodigen wij u uit om met dit jaarverslag kennis te nemen van onze prestaties in 2016.

Universitair Medische Centra moeten jaarlijks voor 1 juni hun jaarrekening deponeren over het voorgaande boekjaar. Het boekjaar voor zowel het jaarverslag 2016 als de jaarrekening 2016 betreft de periode van 1 januari 2016 tot en met 31 december 2016.