Met wie werken we samen?

Hogeschool

Onderzoeksstages geriatrische revalidatie (feb-jun 21) 

Het vak Eigen regie en zelfmanagement bij Hogeschool Leiden is gericht op beweegzorg - hoe kunnen mensen nog gezond bewegen? Hoe kun je dit ondersteunen met zorgtechnologie? Hoe kunnen we inzetten op interdisciplinaire revalidatie?

Onderwijs: Hogeschool Leiden, bachelorstudenten Fysiotherapie (HBO)
Praktijk: diverse fysiotherapiepraktijken binnen het netwerk
Onderzoek: EAGER - eHealth in de geriatrische revalidatie

Juli 2021 - Interview John Verhoef over samenwerking


Gastlessen Radicaal Vernieuwend Waardevol Onderwijs (jun 21)

Een medewerker van het UNC-ZH informeerde tijdens bijscholing hbo-zorgprofessionals over het belang van onderzoek, hoe het netwerk gebruikt kan worden en wat er beschikbaar is in onze database van onderzoek en tools.

Onderwijs: HBO Windesheim in samenwerking met het RVWO
Praktijk: diverse klassen zorgprofessionals tijdens bijscholing, werkend voor verpleeghuizen in Midden Nederland
Onderzoek: kennismaking met tools, webinars en publicaties beschikbaar op de website van het UNC-ZH

Juni 2021 - Artikel wetenschap in het onderwijs


Minor Cliëntparticipatie (sept-nov 21)

Tijdens deze minor onderzoeken hbo-v-studenten van de Haagse Hogeschool in tien weken (bijna fulltime) een onderwerp uit het perspectief van de cliënt. Komende periode werken studentgroepen hieraan op een locatie van WoonZorgcentra Haaglanden (WZH) in Den Haag.

Onderwijs: Haagse Hogeschool, HBOV-studenten
Praktijk: WZH, verpleeghuis op locatie
Onderzoek: Cliëntparticipatie

Oktober 2021 - Artikel minor Cliëntparticipatie WZH & UNC-ZH


MBO

Project Lerend Vermogen: Betekenisvol gesprek (apr-jun 21)

Tijdens dit project leerden mbo-studenten zich te verdiepen in een bewoner met dementie om zo achter betekenisvolle activteiten voor hem/haar te komen. Dit deden zij aan de hand van een hand-out gebaseerd op één van de onderzoeken van het UNC-ZH. Het project draaide om het behoudt van een goede kwaliteit van leven voor bewoners met dementie.

Onderwijs: ROC Mondriaan Den Haag, zorgstudenten (mbo)
Praktijk: het delen van ervaringen door een zorgmedewerker van WZH
Onderzoek: Behouden van betekenisvolle activiteiten bij dementie in transitie 


Gastles mboRijnland Leiden (mei 22)

In samenwerking met het Centrum voor Innovatief Vakmanschap gaf Lisa van Tol, onderzoeker van het UNC-ZH, een gastles aan derdejaars mbo-verpleegkundestudenten op het mboRijnland in Leiden. De gastles werd ingericht aan de hand van voorbeelden uit het onderzoek van de onderzoeker. Het doel: een nieuwsgierige/onderzoekende houding creëren bij studenten en het belang van onderzoek laten inzien.

Onderwijs: mboRijnland Leiden, mbo-studenten
Praktijk: Tijdens eindstage dienen studenten een verbeterplan voor een zorginstelling te ontwikkelen
Onderzoek: Onderzoeker Lisa van Tol presenteert het belang van onderzoek aan de hand van eigen voorbeelden

Mei 2022 - Artikel Hoe doe je onderzoek als verpleegkundige?


Universiteit

Masterstudenten brengen digitaal bezoek aan zorginstellingen (dec-jan 21/22)

WO-studenten brengen een digitaal werkbezoek aan zorginstellingen waar ze in aanraking komen met diverse lagen van de organisatie. De studenten bereiden voor het bezoek een advies of case voor.

Onderwijs: Universiteit Leiden, masterstudenten Vitality & Ageing (WO)
Praktijk: diverse zorginstellingen binnen het netwerk
Onderzoek: studenten dienen innovatie voor de zorginstelling te presenteren op basis van onderzoek (UNC-ZH)

Maart 2022 - Artikel Studenten op beoek in het verpleeghuis



Meer weten?